Veel schade door binnenbrand in schuur

Als het een buitenbrand was geweest zou de stortbui woensdagavond goed van pas zijn gekomen. Omdat het een zware binnenbrand in een schuur betrof, had alleen de inzet van twee stralen en een handblusser effect.

De brand woedde in een schuur achter een woning aan de Sint Willibrordusstraat. De oorzaak is mogelijk het opladen van een accu geweest. Op de hevige rookontwikkeling kwam veel publiek af. De brand werd ontdekt door een buurman die de bewoners waarschuwde. Buren begonnen met een straal op de waterleiding en een handblusser direct te blussen. Daardoor voorkwamen ze dat het een uitslaande brand werd. De met twee wagens uitgerukte brandweer nam het over.

De brandweer had met één straal het vuur snel onder controle. Het interieur van de schuur en de opslag waren niettemin zwaar aangetast door het vuur. De schade is niet bekend. Na drie kwartier kon de brandweer inrukken.

Eén van de buren die bij de eerste bkluspogingenw as betrokken, had daarbij zoveel rook binnen gekregen, dat ambulancemedewerkers het na controle raadzaam vonden hem naar het ziekenhuis te brengen voor een extra controle.

© Copyright Jan van Steendelaar ~ Eempers