Keukenbrand door kortsluiting in oven

Tijdens afwezigheid van de bewoners is vrijdagmiddag brand ontstaan in een hoekwoning aan de Di Lassostraat. Hoewel de brand op zich meeviel was de rookschade zo groot, dat de Stichting Salvage werd ingeschakeld om de bewoners bij te staan. De Stichting neemt schadebeperkende maatregelen en biedt hulp bij het afhandelen van de schade, die aanzienlijk was.

De brand werd ontdekt door een achterbuurman. Hij zag rook uit de woning komen en alarmeerde de brandweer. Deze rukte met drie wagens uit. Nadat de keukendeur was geforceerd, konden de met ademluchtapparatuur uitgeruste brandweerlieden naar binnen om de brandhaard op te sporen. Die werd al snel gevonden: de oven in de keuken. Bij controle na afloop bleek dat kortsluiting de oorzaak was geweest.

Het beginnende brandje was met inzet van één straal snel onder controle. Daarna werd de inhoud van de oven naar buiten gebracht en kon een begin worden gemaakt met het ventileren van de woning.

Gedurende de inzet van de brandweer was de Di Lassostraat voor het doorgaande verkeer afgesloten. Ook het busverkeer moest een alternatieve route nemen. Na een uur kon de brandweer om 14:45 uur inrukken.

© Copyright Jan van Steendelaar ~ Eempers