Vrouw met baby op tijd weg uit woning vol rook

De brandweer is vrijdagmiddag uitgerukt naar de Rademakerstraat waar een appartement vol rook hing doordat een pannetje op het vuur was drooggekookt. De bewoonster klaagde over hoofdpijn en kreeg het advies voor controle naar de huisarts te gaan.

De vrouw had na het voeden van haar baby het flesje in een pannetje water gedaan om het schoon te koken. Ze was echter in slaap gevallen. Toen ze wakker werd, stond de woning vol rook en stonk naar gesmolten plastic. Ze zette het pannetje buiten op het dakterras, ging met de baby naar buiten en waarschuwde de brandweer. De baby hield geen nadelige gevolgen over aan het incident.

De brandweer zette de ventilator in om stank en rook uit de woning te verdrijven. Dat had succes, want de metingen daarna gaven aan dat de situatie voor de bewoonster en haar baby veilig was.

© Copyright Jan van Steendelaar ~ Eempers