Keuken vol rook door aangebrande champignons

De champignons die een bewoner van de Theo Dobbehof maandagavond bij het avondeten wilde, zijn niet op z’n bord terechtgekomen. Nadat hij het pannetje op het vuur had gezet, besloot hij eerst nog even boodschappen te gaan doen. Dat zou hem bijna duur te staan zijn gekomen, want het pannetje brandde aan en de champignons verbrandden.

Toen hij thuiskwam, stond het huis vol rook. Hij waarschuwde direct de brandweer en ging naar buiten om zelf geen rook in te ademen. Dat was een juist besluit, want de brandweer moest in eerste instantie van ademlucht gebruikmaken om in de keuken te komen. Daar werd het pannetje van het vuur gehaald en in een bak water gekoeld.

De schade bleef beperkt tot roet- en rookschade. De brandweer zorgde ervoor dat de woning werd geventileerd. De Stichting Salvage werd ingeschakeld om namens de verzekeraar de schade af te handelen.

© Copyright Jan van Steendelaar ~ Eempers