Brandalarm door aangebrande worstjes

Trek in een hartig hapje was zaterdagavond bijna de oorzaak van een binnenbrand in een appartement op de derde etage van senioren-serviceflat Honsbergen aan de Wiardi Beckmanstraat. De bewoner was vergeten dat hij een pannetje met worstjes op het vuur had staan met als gevolg dat het droog kookte. Hierdoor ontstond een flinke rookontwikkeling waardoor het brandalarm afging, de bewoner gewaarschuwd werd en de brandweer kon worden gealarmeerd.

Deze rukte op de melding van 22:45 uur uit met twee bluswagens en de hoogwerker, maar hoefde niet te blussen. De schade bleef beperkt tot een door rook aangetaste woning. De brandweer kon de inzet beperken tot het ventileren van het appartement en de gang.

© Copyright Jan van Steendelaar ~ Eempers