Bewoner Heybergh naar ziekenhuis na inademen rook

Een bewoner van woonzorgcentrum De Heybergh aan de Rademakerstraat is vrijdagavond met de ambulance voor controle naar het ziekenhuis gebracht na het inademen van rook. Die was afkomstig van een pannetje waarin hij eieren kookte en was droog gekookt.

De bewoner van een appartement had het pannetje op het vuur gezet. Hij is vermoedelijk in slaap gevallen en werd en werd gewekt door zorgpersoneel dat een brandlucht had geroken. De kamer waar de rook uit kwam, zat op slot, maar de bewoner kon zelf de deur openmaken, waarna hij naar buiten werd gebracht. De rook verspreidde zich ook naar de gang. Het was overigens niet zo erg dat andere bewoners moeten worden geëvacueerd.

Inmiddels had personeel de brandweer en de ambulance gewaarschuwd. De brandweer verrichtte een nacontrole en zorgde voor het ventileren van het gebouw. Er was alleen sprake van rookschade in de kamer. Voor het schoonmaken ervan kwam familie van het slachtoffer helpen, terwijl de Stichting Salvage werd ingeschakeld voor het afwikkelen van de schade.

© Copyright Jan van Steendelaar ~ Eempers