Pannetje op vuur, bewoonster valt in slaap

Een vergeten pannetje op het vuur was in de nacht van maandag op dinsdag bijna de oorzaak geweest van een binnenbrand in de keuken van een tweehoog flatwoning aan de Dalweg. De bewoonster was in slaap gevallen en was ondanks kloppen en aanbellen niet wakker te krijgen. Daarom moest de met twee bluswagens uitgerukte brandweer de voordeur forceren om binnen te komen.

De brand werd om 00:20 uur gemeld door een buurvrouw die onraad rook en aangemerkt als gebouwbrand. Uiteindelijk bleek het mee te vallen. Het pannetje was weliswaar droog gekookt maar een geluk was dat de inhoud een ei was en geen ander voedsel waardoor de roet- en rookschade beperkt bleef. Er hoefde ook niet geblust te worden. De bewoonster was de commotie ontgaan totdat zij door de brandweer gewekt werd. Er was alleen sprake van stank en lichte roetaanslag.

© Copyright Jan van Steendelaar ~ Eempers