Knutselaar oorzaak benzinelucht

Het niet goed uitgevoerde werk van een knutselaar was er vrijdagmorgen de oorzaak van dat de brandweer werd gewaarschuwd op het vermoeden van een gaslek. Een bewoonster van een portiekflat aan de Wiardi Beckmanstraat rook een sterke lucht in haar woning en sloot uit voorzorg de gasleiding af.

De brandweer stelde echter vast dat er geen sprake was van een gaslucht maar een benzinelucht. Die bleek afkomstig te zijn uit een berging onder de flatwoning. Daar had een bewoner geknutseld aan zijn scooter. Blijkbaar had hij zijn werk niet goed gedaan want er lekte benzine. De lucht verspreidde zich door het hele gebouw. De brandweer kon zich beperken tot ventileren van de ruimte. De knutselaar zegde toe het euvel te verhelpen.

Twee jaar geleden vloog in dezelfde portiekflat een motor van dezelfde bewoner in brand. Die veroorzaakte enorme schade, zelfs zoveel dat enkele bewoners, van wie een aantal vanaf het balkon moest worden gered met inzet van de hoogwerker, enkele dagen niet terug naar huis kon.

© Copyright Jan van Steendelaar ~ Eempers